Bűvös kulcs pályázatzáró a Hódmezővásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskolában

2017 márciusában az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő nyílt pályázatot hirdetett a tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatására. A Nemzeti Tehetség Program céljai között szerepel a tehetséges tanulókat támogató programok folyamatos működtetése, azáltal, hogy a tehetségsegítés feltételrendszerének javítását megcélozva eszközök beszerzését támogatja.

A Hódmezővásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskola 900.000 forint vissza nem térítendő összeget nyert az NTP-TFJ-17-0048 azonosító számú, Bűvös kulcs elnevezésű pályázattal. A támogatás összegét fejlesztő játékok, társasjátékok, LÜK füzetek beszerzésére fordították.

A Bűvös kulcs pályázat megírásának célja az volt, hogy a tehetségígéretek életében olyan pozitív változásokat idézzenek elő, amelyeket a táblás játékokkal való ismerkedés, táblás játékok alkalmazása tud előhozni vagy megerősíteni.

Az intézményben nagy hangsúlyt fektetnek a matematikai kompetencia fejlesztésére, ezért a játékok kiválasztásában azok kerültek előtérbe, amelyek a matematika valamely részterületét fejlesztik. A matematikai kompetenciaterületen kívül a pályázatban szerepel a térbeli-vizuális és az interperszonális tehetségterületek fejlesztése is. 

A pályázatban 50 fő 7-14 éves korú tehetséges gyermeket választottak. 2-4. évfolyamon 30 gyermek vett részt a pályázatban. A másodikos tanulók kiválasztásában az őket tanító pedagógusok véleménye segített, a 3-4.-es tanulókat méréssel választották ki. Ezek a tehetséges gyermekek valamely kompetenciaterületen kiemelkednek, így kerülhettek bele a pályázatba.  

A foglalkozásokat délutánonként tartották, amikor is egy, a pedagógus által kiválasztott játékkal ismerkedhettek meg a gyermekek. Izgalmasnak tartották az új társasjátékok logikájának felfedezését, egyes helyzetek megoldását. A matematikai kompetencia mellett, nagyban fejlődött a tehetségígéretek szociális kompetenciája, azon belül a saját magukról alkotott kép, az önbizalmuk, valamint a másokkal szembeni viselkedésük.

 

       

 

 

 

 

Melléklet